Saturday, November 2, 2013

台北分手

我在機上回頭望,地下微光星羅棋布,蜿蜒如地表裂紋分岔,岩漿沸騰,熱氣奮上半空,又疲軟地降落銀河逐漸朦朧

氣氛肅穆。我理應聽見自己的心跳。肩膀仍未習慣空窗,他們擔著隱形的重量

台北至花蓮,列車一路作梗。時而喘息搖晃,時而謹慎平行。外面的世界變幻莫測,剛還是鬱鬱叢林,一穿隧道,海水大開大闊。即便暫時與世隔,你欣喜的神色,仿佛已聞見太平洋的腥甜。

這片土地是翡翠色的堆積你就要在比較淺的地方生活。

九月行進中,但秋天遲遲不來我蹬著你的自行車,經過人社館,上橋,繞開湖畔餐廳。刻意騎偏走道,枯葉畢畢剝剝。我碾過的是我自己。

等待是職責,是賦予與被賦予的總和等你下課,我們再一起回家。

原先的家不帶四季冷熱,一味的大暑。我們不愛,他卻將我們緊緊系起來

“想回家”你一邊整理床鋪,一邊想;你一邊整理筆記,一邊想;一邊睡,一邊不睡的,想

深夜悶雷滾滾,你才驚覺。來到這個連雷聲也大相徑庭的地方,會不會是個可避開的誤差?我忘了,誤差是時間的編排,而往往不遂人願

你留下,我離開。本因如此,你不要曲解他的旨意

陽光毫無止歇的跡象,你我一前一後步出宿舍。你取了車,似笑非笑的問。我掂掂那重量,只是搖搖頭

臨行間瞥見你遙遠恍惚的目光。我攜帶他,沿著海線與山線,回到桃園。在熙攘的城市迷了路


我不給你電話。不給軟弱伺機侵犯的空間。我登上公車,身影完全遁入黑暗以後,想起了你

(中國報)

1 comment:

Anonymous said...

Not only this, nonetheless all these styles may just be familiar with encourage scholars for education lessons range, educational setting control plus plans may perhaps be superior, plus experiments for undergraduate customs may just be visited. fake cartier Charles Thornburgh, Civitas’ initiator plus CEO reported: “Right at this moment, educative conclusions are built basically for anecdotes plus serendipity. A small final decision for instance which will training to use is capable of having a primary impact for a student’s over-all educative being successful. fake louis vuitton bags We will establish tuition that are flourishing to get very similar scholars replica chanel prior to now, plus we will tell you these folks pertaining to consuming training a combination that are noxious prior to now. ” fake rolex Real-time details this these kind of towers usually provide can become handy gear to get degree doctors. It’s undoubtedly familiar with highly recommend offerings, rolex replica one-way links with desire plus switching all of our shopper practices, do you know why never draw on a know-how plus improve the way you perspective instruction?